Vi var ganske kjapt i gang med å telle opp maskiner. Vi gikk rundt fra rom til rom og sjekket navnet på maskinen. Som du ser på bildet så er det veldig mange maskinnavn, og oppgaven vår var å finne ut om det var noen maskiner som manglet på lista- eller om det var noen maskiner som var fjernet i senere tid. Vi skulle også skrive ned hvilken avdeling / hvilket rom som PCen befant seg i. Jeg hadde en litt pinlig tabbe, der jeg leste av brukernavnet i stedet for PCnavnet, så jeg erget meg veldig over at jeg ikke fant maskinen på listen. Som nevnt tidligere tok dette halve dagen, og de andre skulle senere fortsette oppgaven ved å legge det inn endringene i Active Directory.
Etter lunsj bar det ned til fellestjenesten, der jeg ble satt i gang med flere småoppgaver. Det første var print. Noen enkle oppgaver som å bytte stifter osv. Deretter fikk vi meldinger om at en skriver ikke ville skrive ut. Så vi logget inn på print-serveren og så udmiddelbart at skriveren ikke var tildelt noen print-kø. Dette fikset vi ved å finne skrivernavnet, og reserverte en ubrukt print-kø. Det var også noe kluss med navnet som var registrert, siden den var kjøpt brukt fra et annet firma. Dette gjorde at det ble forvirringer i DNS-serveren.
Så begynte fortsettelsen på en langvarig oppgave som har pågått i flere uker. Vi har snart kommet i gjennom alle, og prosessen går fortere for hver gang, siden jeg begynner å bli vant til de ulike stegene i oppsettet.
Vi avsluttet dagen med søppeltømming. Vi fikk også inn mange telefoner fra frustrerte ansatte, så det ble i tillegg mange utrykninger.
- yte service gjennom brukerstøtte og kommunikasjon med brukere
- utarbeide en plan for systeminstallasjoner med programvare, maskinvare og nettverk og andre kommunikasjonsløsninger som dekker en virksomhets spesifiserte krav
- planlegge, utføre og dokumentere driftsoppgaver og daglig vedlikehold av en systeminstallasjon
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar