Det første problemet var at en ansatt hadde vasket tastaturet sitt, og fikk deretter ikke logget inn. Det første jeg tenkte var at hun kan ha kommet nær Num Lock-tasten. Det første forslaget mitt var å prøve tallene øverst på tastaturet, men det fungerte heller ikke. I tillegg ble nå kontoen låst på grunn av for mange forsøk på å logge på. Dermed måtte vi låse opp brukeren og gi et nytt passord. For å være helt sikker, anbefalte jeg Anders å sette et nytt passord som ikke inneholdt tall. Etter at dette var gjort fikk hun logget inn og oppdraget var utført.
Noen andre oppgaver innebar ulike problemer innen Outlook, dessverre har ikke jeg lært så mye om dette programmet, så jeg fikk god hjelp av Anders, og vi løste alle problemene til slutt. Det første problemet var at en bruker skulle opprette en egen lokal mappe som han kan lagre eposter i, siden det er en streng begrensning på hvor mange MB med meldinger de kan lagre på serverne. Dette løste vi greit ved å opprette en mappe på våre egne maskiner og deretter formidle videre prosessen.
Det siste problemet var litt vanskeligere. Her var det samme personen som ikke fikk slettet en gammel mappe, fordi synkroniseringen hadde klikket. Mappen ville ikke slette seg samtidig som synkroniseringen pågikk. Dette løste vi ved å logge inn via Web-mail, altså den nettbaserte versjonen av eposten. Dette løste problemet fordi nettversjonen er direkte koblet til serveren i sanntid, og ikke via et eget program.
- yte service gjennom brukerstøtte og kommunikasjon med brukere
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar